De weg van de oorspronkelijke Via Flaminia. - Reisverslag uit Narni, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De weg van de oorspronkelijke Via Flaminia. - Reisverslag uit Narni, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De weg van de oorspronkelijke Via Flaminia.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

07 Augustus 2014 | Italië, Narni

Van morgen bij het ochtendgloren was het erg mistig. Na het ontbijt werd het al beter en een half uur na vertrek kwam de zon al door. We smeren ons goed in voor de zon dat is wel nodig. Die staat straks weer hoog aan de hemel.
De route van Assisi naar Narni volgt grofweg de oorspronkelijke Via Flaminia, die in 220 voor Christus werd aangelegd van Rome naar Rimini, via Narni en Bevagna. In het Romeinse tijdperk werd langs deze weg het graan uit de Povlakte naar Rome getransporteerd.
Wij volgen de route van Bevagna, Bastardo, Monteccchio, Massa Martana, Acquasparta, S Gémini en Narni. Elk dorp of stad heeft een historisch verhaal, overal op deze weg kleine kerkjes of kapelletjes aan de route. Onderweg zien we Assisi weer hoog in de bergen liggen.
Op een bankje in S Gemini gaan we de ingekochte eetwaren oppeuzelen. Lekker, broodje met kaas en lekkere pomodoro tomaatjes. Nog wat fruit en we kunnen er weer tegen.
Tegen het eind van de etappe klimmen we omhoog naar Narni, vanwaar we prachtig uitzicht hebben op het dal. In deze oude stad verblijven we. De bijzondere ligging op een smalle richel garandeert mooie uitzichten. We hebben ruimschoots de tijd om rustig door de stad te wandelen. Op het plein Piazza Garibaldi kunnen we uitpuffen. Even later zitten we aan een lekkere pizza.
We hebben nog een kleine 100 km voor de boeg. Spannend!!
De groeten uit een warm Narni.

• 07 Augustus 2014 - 08:26

Maria:

Ja,dat zal best spannend zijn, zo kort voor jullie eind doel Rome. Dat zal best goed voelen.
    En jullie kunnen heel trots zijn op deze prestatie, petje af hoor. Ik zou zeggen geniet nog van julliie dagen nabij en in Rome.
    Groetjes aan de 4 tjes van MariaX

• 07 Augustus 2014 - 11:50

Marius Van Den Berg:

Bijna het einddoel in zicht, zal best wel voldoening geven. Het zal wel niet opgaan het gezegde "De laatste loodjes wegen het zwaarst." Maar daarna even genieten.

• 07 Augustus 2014 - 12:12

Mart En Anne:

Wow dat flikken jullie toch maar mooi!!

Leuk jullie gisteren te hebben gesproken, dan lees je niet alleen dat het goed gaat maar dan hoor je het ook!!

Geniet van de laatste etappe! Vanavond met een grote Radler op het terras genieten van weer een mooie overwinning!

Zet hem nog ff op!!

Groetjes uit Boekel

• 07 Augustus 2014 - 14:39

Wil En Tini:

Nou knap hoor dat jullie er al bijna zijn en geniet nog van de laatste km wat zullen jullie trots zijn maar dat mag zeker ik vind het geweldig nog veel succes en geniet nog van dat mooie Italie/ Rome
    En wij genieten hier van onze kleindochter Suus !!!!
    Groetjes uit Boekel Wil en Tini

• 07 Augustus 2014 - 17:25

Will Coppens:

geweldig, bijna het einddoel bereikt. geniet er met zijn allen van. hier hebben wij nog een lange weg te gaan. pa geeft niet op, dus wij dan ook niet. groetjes van Gerard en Will

• 07 Augustus 2014 - 20:09

Dora:

Wat een sportieve prestatie van jullie 4tjes!
    En door de reisverhalen te lezen genieten wij ook van jullie belevenissen!
    En fietsen als het ware ook een beetje mee!
    Nog een mooi tocht naar Rome.
    Groetjes Ton en Dora

• 07 Augustus 2014 - 20:54

Lies En Theo :

Wij hoorden dat jullie op weg zijn naar Rome. Ja, als je eenmaal door het fietsvirus besmet, kun je niet meer ophouden. Dus even op internet gezocht. Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben er weer lekker de vaart inzitten. Ondanks de regen. Ik wens jullie nog een mooie tijd in Rome, met veel devotie en een goede terugreis.
    groeten Theo en Lies Hanenberg

• 07 Augustus 2014 - 21:48

Maria:

Hallo luitjes
    We hebben een tijdje jullie verslagen gemist i.v.m. vakantie, maar nu zijn we weer helemaal bij!
    Wat gaan jullie snel zeg!
    En wat is het toch een prachtige tocht.
    Geniet nog van de laatste 100 km. en dan natuurlijk van de aankomst in Rome!
    Groetjes Ad en Maria.

• 07 Augustus 2014 - 22:32

Toon En Maria:

Wat knap toch maar weer van jullie al die km in die tijd petje af hoor.
    En nu naar de finish dat is zeker maar een eitje na al zoveel km ben warm gedraaid.
    Veel succes met de laatste etappe.
    Groeten Toon & Maria Dinther

• 08 Augustus 2014 - 11:53

Mari En Ria:

dag romefietsers,vlg mij zijn jullie met de laatste etappe bezig,veel succes. mari en ria.

• 08 Augustus 2014 - 14:53

Wilma:

Hallo romefietsers,
    Ik moest nog even wat reisverslagen inhalen, ik was denk ik van de mailingslijst verdwenen, vond het al raar de laatste dagen geen berichtjes van jullie, maar ik ben weer helemaal bij.
    De laatste loodjes, de eindbestemming is in zicht, knap hoor, en wat een belevenis zeg al die indrukken onderweg. Geniet lekker in de mooie stad Rome en we horen weer als jullie als weer op Boekelse grond beland zijn. Fietsgroetjes uit Volkel
    Mari en Wilma

• 08 Augustus 2014 - 15:41

Harrie En Annie:

cusses met de laatste kilometers en dan genieten nog veel plezier in rome groeten harrie en annie

• 08 Augustus 2014 - 22:57

Bert En Coby:

Wat een geweldige prestatie van jullie om deze reis weer tot een goed einde te brengen.
    Uit alles blijkt dat jullie erg genoten hebben en weer veel gezien hebben wat weer een goede voorbereiding is geweest.
    Proficiat met deze geweldige prestatie en geniet nog van jullie verblijf in Rome
    Lieve groetjes

• 09 Augustus 2014 - 08:39

Tijn En Gonnie:

allen goed aangekomen?
    we hebben jullie laatste km naar Rome niet meer binnen gekregen.
    uit de berichten hierboven zijn jullie nu in Rome.
    mooie prestatie! toppie en geniet van de mooie oude stad.

groetjes en tot gauw!