De route over de oude weg naar Rome. - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De route over de oude weg naar Rome. - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De route over de oude weg naar Rome.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

04 Augustus 2014 | Italië, Città di Castello

Van Bagno di Romagna naar Verghereto de klim tot op de top Válico di Montcoronaro 865 meter hoogte. In de afdaling na de top is het oppassen de weg is totaal verwaarloosd. Oppassen voor gaten en scheuren en ingestort puin dat van de bergwand gevallen is.
Hier zie je de 'calanchi': naakte door erosie uitgesleten geulen. In de afdaling kruisen we de Tiber. De weg loopt hier slingerend door een mooi landschap. Parasoldennen en cypressen zorgen voor een zuidelijk tintje. De laatste 20 km door de Tiber vallei met tabaksplanten en zonnebloemen.
Na Le Ville, loopt de nieuwe snelweg naar Rome. Wij fietsen over de nu niet drukke oude weg naar Rome. We blijven wel de snelweg in het landschap overal zien en horen. Langs het meer Lago di Montedóglio, waar we langs op rijden en zicht op hebben. We blijven onder en over de viaducten van de snelweg door kruisen. Nabij Selci verlaten we de snelweg en veranderd het landschap weer tot mooie vergezichten. Città di Castello is een mooi stadje waar we de overnachting geboekt hebben. Om half 3 hadden we er 70 gefietst en konden we aan het zwembad bij het hotel ons pilsje drinken. We namen nog een plons in het koude water en waren weer topfit. Het was super fietsweer, zeker in de ochtend, later wat warmer maar toen waren de meeste klim kilometers voorbij.
Welterusten uit Citta di Castello. De Romefietsers

• 04 Augustus 2014 - 23:21

Mari En Ria:

goeie avond rometrappers,
    wat een prachtig mooi verslag over jullie ervaringen,fantastisch....
    jullie gaan goed en zijn goed gemutst.
    mooie fotos van de omgeving. lekker slapen en morgen vroeg weer op.
    succes met de volgende etappe. groetjes vanuit de herteweide. doeiiii

• 05 Augustus 2014 - 00:23

Marius Van Den Berg:

Mooie foto's en nog steeds lachende gezichten. Dan moet het wel goed gaan, ook al zijn des wegen niet altijd 'het van je'. succes.

• 05 Augustus 2014 - 19:26

Piet Kessels:

Het doel is in zicht. Maak er in Rome nog mooie dagen van !

• 05 Augustus 2014 - 19:29

Tini En Wil:

Hoi hoi,
    Wat ziet het er mooi uit en dat dan allemaal op die fiets geweldig !!! en het weer is goed zo te zien en horen
    nou geniet ervan en zeker van dat pilsje !!! nou heel veel succes nog en groetjes uit het zonnige Boekel

• 05 Augustus 2014 - 21:46

Theo Donkers:

Hallo Romegangers,
    Ik heb vandaag ook maar stoer gedaan om te ervaren of jullie prestaties werkelijk ook zo goed zijn. Ik ben met de racefiets van Boekel naar 's-Hertogenbosch gefietst en ook weer terug. Zo ongeveer de Ladies Tour van Leontien of meer in jullie stijl Tour Mee voor de missionarisen.
    Even wat vergelijkingen: ik 50 km, jullie ca 100 km. Ik alleen vandaag, jullie elke dag, ca 14 dagen lang. Ik hoogtemeters 30,( waarvan de nieuwe Dungense brug het hoogste is ) ,jullie een paar duizend hoogtemeters.Ik kapot na 2,5 uur, jullie de hele dag door met 2 vingers in je neus. Ik vrij van alcohol, jullie elke avond nog een flinke pils en wat wijn. De conclusie van mij als " nieuwe ervaringsdeskundige" kan niet anders zijn dan dat ik me met een hele diepe buiging aansluit bij de vele positieve reacties, het is werkelijk een topprestatie. Mochten jullie zaterdag de paus ontmoeten en hij zegt dank voor de bloeoemuh, zeg hem dan dat ik nooit, maar dan ook nooit op de fiets naar Rome kom en ook niet andersom.
    Geniet nog van jullie laatste etappes en een goede reis terug.
    Groeten ook van Will,
    Theo

• 05 Augustus 2014 - 22:20

Boukje:

Hallo samen,
    Wat zijn wij toch trots op jullie, of het nu regent of erg warm is, geen berg is jullie te hoog! En inmiddels komt Rome al aardig in zicht!!! Wij wensen jullie nog mooie en veilige fiets-kilomters.
    Groetjes Heikki, Boukje, Imme en Linn

• 06 Augustus 2014 - 11:30

Mart En Anne:

Whahahaha wat een leuk verhaal Theo!!

Wij zullen ook niet naar Rome fietsen dus het is maar goed dat jullie dat doen.

Jullie gaan als een speer! Toi toi toi en geniet van de stad Rome voordat jullie weer naar huis komen!

Groetjes uit Boekel van ons nog brak van de kermis :-)