Laatste vlakke etappe" - Reisverslag uit Cesena, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu Laatste vlakke etappe" - Reisverslag uit Cesena, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

Laatste vlakke etappe"

Door: Ger en Fien, Martien en Maria.

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

02 Augustus 2014 | Italië, Cesena

Het is nu hoog zomer. S'morgens wakker worden met de zon. Heerlijk!
Na een ontbijt van heb ik me jou daar, ongelofelijk zo veel lekkers, we kunnen niet kiezen en voelen ons als een kind in een speelgoedwinkel. We krijgen nog zelf gebakken choc. taart mee. Toppie.
Nou daar gaan we dan, een etappe van weer 100 km. Met meer dan 30 gr.
Volop zon op een landelijk vlak terrein. Veel velden met Wikke, een heerlijk geurend paars bloempje.
Er zijn weinig fietspaden hier en fietsen veelal op B-wegen. Het vervelende is dat als je rond kijkt je zomaar in een gat butst. De wegen zijn zo ontzettend slecht, Berlusconi maar is op het matje roepen!!!
Van Portomaggiore, Bando en Longastrino naar het meer, Valli di Comácchio en steken over met het veer en vervolgen de weg naar Ravenna, een mooie stad. We zijn hier op het dichtstbijzijnde punt genaderd bij de Adriatische Zee. Als we nu verder kijken zien we de Apennijnen voor ons liggen. Langzaamaan hebben we elke dag weer wat klimmetjes en gaan de heuvels over in bergen.
Hier wordt de Sant' Apollinare Nuovo, gefotografeerd als de toren van Pisa. Erg veel mooie oude gebouwen hier. Het is lastig met de fiets om door de stad te komen.
Verder door naar Stefano, La Caserma en uiteindelijk eindigen we in Cesana. Een behoorlijk grote stad met 90.000 inwoners.
Als we ons rantsoen in slaan, oa brood, horen we dat dit ongezouten Toscaans brood is. Het is even wennen maar smaakt goed.
De groeten uit een warm Italië.

• 03 Augustus 2014 - 09:25

Jan En Gerry:

Goeie morgen Rome fieters,

Na alle regen nu eindelijk in het zonnetje het Italiaanse deel van jullie reis.
    Wij genieten van jullie optimistische verhaaltjes en foto's,
    en kunnen zo jullie reis een beetje volgen.
    Als we aan Imme naar jullie vragen, zegt hij: Opa en Oma op de fiets naar Rome
    koffie drinken bij de Paus.
    Dus luitjes als jullie daar zijn, neem gerust een 2e bakkie en doe 'm de groeten.
    Veel succes en plezier nog. Zet 'm op.

lieve groetjes, Jan en Gerry.

• 03 Augustus 2014 - 10:01

Mari En Ria :

goede morgen romefietsers,

Vandaag volop zon. Morgen begint het echte werk. (de Apennijnen over) voor jullie geen probleem,
    na alle ontberingen.Veel succes jullie kunnen het. groetjes uit veghel.

• 03 Augustus 2014 - 15:25

Hans En Maria Verstraten:

hallo bikkels

Het gaat goed met jullie lees ik in de verslagen. Door drukte pas vandaag alles gelezen.
    Er komen weer mooie herinneringen en bekende namen boven.
    Gazodoor en nog veel fietsplezier.

hans en maria verstraten