Richting de Povlakte. - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu Richting de Povlakte. - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

Richting de Povlakte.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

31 Juli 2014 | Italië, Badia Polesine

Van Pescantina zo'n 15 km voor Verona gestart. En warempel met een licht zonnetje aan de hemel en algauw wordt het warmer. Heerlijk.
Afscheid genomen vanmorgen van een allervriendelijkste gastvrouw in de BenB.
Zò gastvrij.
Tot Verona is het een goed fietspad, vanaf Verona is het fietspad nog in de planfase. Toch komen we hier goed doorheen. Verona is de stad aan de herinnering van het tragische liefdesleven van Romeo en Julia. We verlaten de binnenstad bij de Romeinse poort en iets verder de burcht Castelvecchio. We zakken verder naar het zuiden en tot de stad Montagnana is het vlak en doet het denken aan Nederland. Het vlakke boerenland maar dan zonder koeien! Wel veel stank van mest. Veel boerderijen zijn tot ruïnes vervallen.
De ommuring van Montagnana is een van de indrukwekkendste van Noord-Italië.
Tussen Adige en Po, vlaktes met landerijen. Geen bergen meer om ons heen. Die komen later nog! Alleen hèèl veel slecht wegdek, grote gaten waar je zo de velgen aan gort rijdt als je even niet oplet. Er zijn dan ook al 2 spaken vervangen en remblokjes.
In Badia Polèsine waar we onze overnachting hebben komen we 3 Duitsers tegen die we eerder al ontmoet hebben in Bad Breisig, onze tweede nacht op deze reis.
Hebben even weer wat bij te kletsen. Vandaag weer 95 km bijgeschreven. Effe bidden voor het weer en dan slapen.
Morgen richting Portomaggiore.
Buonasera van de Romefietsers

Dankjewel aan diegene die ons volgen, als we de reacties lezen geeft ons dat weer moed.
En Will de Gr. ik doe m'n best, ik weet het nog!!! Haha

• 01 Augustus 2014 - 00:31

Marius Van Den Berg:

Je moet er wel wat voor doen, veel regen en slechte wegen trotseren. Maar wat je, zo te zien en lezen, voor terug krijgt is natuurlijk ook mooi. Mooie plaatsen, prachtig landschap, vriendelijke mensen en veel ervaring. Maar ja je moet het toch maar doen. En de zon is op komst. Succes met met het vervolg van de tocht.

• 01 Augustus 2014 - 11:21

Mari En Ria:

hallo hallo rometrappers,

fijn dat het weer wat vriendeijker is geworden.fietst ondanks het slechte wegdek toch beter.
    weer een mooi verslag om te lezen over jullie ervaringen in de povlakte.
    prachtig landschap. succes met de volgende etappe, toi toi toi groeten mari en ria

• 01 Augustus 2014 - 11:47

Jan En Toos:

Ha 4tjes,
    Het ziet er weer goed uit.Hopelijk laten jullie de regen achter en gaan de zon tegemoet. het landschap is mooi,dus geniet.
    Succes jan en Toos

• 01 Augustus 2014 - 21:36

Fam. Sanders:

Hoi,

Vervelend voor jullie dat het weer wat minder is. We hebben de weergoden ook maar eens gevraagd jullie een paar dagen het beste fietsweer te geven van wat er mogelijk is. Wij stellen voor dat wanneer het tot Rome slecht blijft jullie gewoon de terugweg ook maar met de fiets moeten gaan. dan heb je wellicht kans dat het dan beter weer is.

In ieder geval succes de komende dagen en geniet ervan. als je iedere dag weer fit kan starten maakt het weer toch niet uit!!

nogmaals succes. En veel plezier.

heel veel groeten aan jullie vieren van ons vieren.
    Groet Karin Pieter Isa en Luuk.

• 01 Augustus 2014 - 23:04

Edwin:

Knap fietswerk hoor! Veel plezier en succes met de bijzondere reis. Grt Mirelle / Edwin