De etappe langs de Adige. - Reisverslag uit Trente, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De etappe langs de Adige. - Reisverslag uit Trente, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De etappe langs de Adige.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria.

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

29 Juli 2014 | Italië, Trente

Na een goed bed en een goed ontbijt hebben we weer zin in de dag. Elke dag weer een nieuwe kans op mooi weer. Maar vanmorgen dus niet het regende pijpenstelen. Dat is even je zelf hervatten en dan lukt het weer.
We hebben een makkelijke route, alleen maar afdalen. Fietsen van Goldrain naar Lavis tot zo'n 10 km voor Trento. Deze etappe loopt de route vrijwel steeds over het fietspad langs de Adige. We passeren, Merano met zijn mooie promenade langs de Passer, Bolzano, Kurtinig even van de route voor onze koffiestop en 10 km voor Trento is ons eind station. Hebben er dan 105 km opzitten.
Het dal van de Adige is een typisch glaciaal dal, in de IJstijd heeft het ijs hier een breed dal met indrukwekkende steile rotswanden uitgeslepen. Aan de voet daarvan liggen heuvels met wijngaarden en talrijke dorpjes. Het vlakke dal wordt ingenomen door een zee van appelbomen.
Na Salurn verlaten we het Duits taalgebied en krijgen de dorpen een sterk Italiaans karakter.
We treffen backpackers, jong koppeltje uit Enschede liftend richting Sardinië en een echtpaar uit Deurne, hier vakantie vierende.
Gelukkig was de regen er niet de hele dag, al bleef het zwaar bewolkt. Op het moment dat we voor het hotel staan begint het weer te regenen. Wat hebben we geluk!!!!
Migliori Saluti van de Romefietsers.

• 29 Juli 2014 - 23:05

Jan En Nellie:

Oké ook bij ons op camping natte bedoeling

• 29 Juli 2014 - 23:11

Jan En Toos:

Ha 4tjes,
    Wat een wisselend weer. Hier is het droog en zonnig. Zit er bij jullie een bult in de lucht/
    Hopelijk morgen mooi weer voor jullie. Jullie zijn wel taai!Veel succes,knap hoor!
    groeten jan en Toos

• 29 Juli 2014 - 23:38

Maria:

Zijn jullie ook langs trautmansdorf gekomen , in Merano. Daar heeft Sissy wat tijd doorgebracht, heel mooi om te zien. Maar met die regen zie je dit niet, jammer voor jullie.dat is erg mooi.
    Maar de moed om dit te volbrengen, dat zit wel goed. Hopen dat de regen minder word, en ja,jezelf dan hervatten, dan lukt het wel, met jullie.
    'N fietsgroet van Maria.

• 30 Juli 2014 - 00:12

Marius Van Den Berg:

De zon zal toch een keer gaan schijnen, hopelijk voor jullie een aantal dagen voor je Rome bereikt. Hou nog even vol!.

Marius en Elly

• 30 Juli 2014 - 10:47

Fam. Sanders:

Eindelijk een bericht van ons. Hebben eindelijk Wifi. Jammer dat het weer niet zo mee zit. Maar ik hoop dat dat de pret niet mag drukken. Heel veel succes de komende dagen en hopen dat het weer meezit.
    groetjes fam. Sanders

• 30 Juli 2014 - 20:04

Huub En Rini:

Hallo fietsers

Nou nou wat treffen jullie het zeg al die regen. Wel doorzetters hoor.
    Hoop voor jullie dat het richting rome allemaal wat zonniger wordt.
    Volgens huub wordt het de komende dagen beter daar in dat gebied, dus nog effe doortrappen.
    Groetjes huub en rini