De drie landenrit. - Reisverslag uit Latsch, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De drie landenrit. - Reisverslag uit Latsch, Italië van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De drie landenrit.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria.

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

28 Juli 2014 | Italië, Latsch

Vanmorgen met de zon opgestaan. Dat is lekker wakker worden. Goed ontbijt erin en klaar zijn we voor de rit over de Reschenpas.
Van Ried naar Pfunds, Nauders, Reschen, Glurns en Goldrain voor bij Schlanders. Fietsen door een landschap van fruitgaarden zowel in Oostenrijk als Italië. Hèèl vèèl appelboomgaarden.
We volgen lange tijd de woeste Inn langs berghellingen met veel bossen. We maken een kleine omweg van Oostenrijk door Zwitserland om de drukke hoofdweg te vermijden. Bij Martina, Zwitserland, gaat het met 7% omhoog naar Norbertshöhe, Nauders in Italië, 13 curven in totaal tot 1520 hoogtemeters. Veel groepen bikers onderweg die ons regelmatig toejuichen. We pauzeren aan Reschensee op een paar boomstammen. De Reschensee is ontstaan in 1950 door een foutje bij de aanleg van een stuwdam. Het hele dorp is onder water verdwenen. Aan de overkant de restanten van een kerktoren die nog boven het water uitsteekt.
Maar dan vallen er weer wat druppels. Jas uit, jas aan.
We hebben dan de helt van de tocht erop zitten en vanaf nu is het bijna alleen nog afdalen op een goed geasfalteerd fietspad.
Tot zover deze dag er is nog zoveel te vertellen. Maar dat een volgende keer.
Arrivederci allemaal de Romefietsers.

• 28 Juli 2014 - 23:27

Maria:

Jullie hebben je huiswerk goed gedaan. .. Mooi die geschiedenis

• 29 Juli 2014 - 07:24

Mart En Anne:

Buon giorno!!!

In Italië en meteen aan de pizza, zo hoort dat hè :-)

Hopelijk fietsen jullie de zon vandaag weer tegemoet. Een fijne fietsdag!!!

Groetjes Mart en Anne

• 29 Juli 2014 - 07:36

Mieke En Ad:

Hoi Ger en Fien

Mooi om te lezen jullie verslag, en het gaat goed , nu al op de helft,
    het moeilijkste al gehad, hopelijk blijft de zon ook wat meer schijnen.
    Wij gaan vandaag ook vertrekken, maar proberen jullie te blijven volgen,
    ga zo door en nog een goede reis!

Groetjes van ons ook aan de anderen.

• 29 Juli 2014 - 09:05

Mari En Wilma:

Hallo Romegangers,
    Fijn voor jullie dat de weergoden zich weer van de zonnige kant laten zien.
    Hier hebben de regengoden ook goed huis gehouden.
    Wat één mooie fietstocht zo te lezen en te zien op de foto's, lekker ruig.
    Geniet ervan en tot horens,
    Groetjes van de harde werkers !!
    Mari en Wilma

• 29 Juli 2014 - 13:12

Bert En Coby Driessen:

Hallo kanjers,
    Sorrie voor de late reactie maar wij zijn druk geweest met de wandelvierdaagse die Bert weer gehaald heeft.
    Maar wat gaat het weer geweldig met jullie en steeds zo positief wat fijn is om te lezen.
    Heel veel succes verder en we reageren nog wel een keer.
    Lieve groetjes Bert en Coby

• 29 Juli 2014 - 20:09

Piet Kessels:

De Reschenpas heeft een mooie afdaling, maar als het regent ....!?
    De komende dagen komen er, als ik me goed herinner, veel mooie fietspaden door allerlei fruitboomgaarden.
    En tot de Po vlakte blijft het nu lekker fietsen.
    Geniet er van.
    Piet en Dora Kessels

• 29 Juli 2014 - 20:32

Piet Van Rijbroek:

Wij beginnen onderhand medelijden met jullie te krijgen,wederom slechte weersvooruitzichten voor morgen in Noord- Italië. We zullen voor jullie duimen dat het mee zal vallen.Klaag maar is bij de Paus als je daar bent.en vertel hem maar dat hij niet hard genoeg heeft gebeden.Toi,Toi,Toi. Piet & Riky

• 29 Juli 2014 - 20:34

Anny Biemans:

Hallo Romegangers,

het lijkt me hartstikke mooi en geweldig maar ik begin er toch maar niet meer aan.
    Wij blijven jullie van dag tot dag volgen.

Groetjes, Anny en Cor.

• 29 Juli 2014 - 21:22

Mari En Ria:

Hallo bijters, hopelijk vandaag wat beter fietsweer dan de afgelopen dagen. vandaag de reschenpas
    over dat wordt werken. voor mij nog diverse bekende namen in jullie mooie verslag.
    Veel succes vandaag en tot de volgende keer. groet mari en ria