De route van Schwarzwald naar Schwäbische Alb. - Reisverslag uit Gomaringen, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De route van Schwarzwald naar Schwäbische Alb. - Reisverslag uit Gomaringen, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De route van Schwarzwald naar Schwäbische Alb.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

23 Juli 2014 | Duitsland, Gomaringen

Woensdag 23 juli
De route van Schwarzwald naar Schwäbische Alb.
Fietsen weg van een ontzettend aardige gastvrouw, ze was bereid om de was te doen, we mochten een broodje meenemen voor onderweg en zwaaide ons uit.
Dat was weer eens verwend worden.
De dag begint met een heldere lucht en we hielden de hele dag de zon op onze rug.
Königsbach ons vertrekpunt is het einde van vlakke etappes. Fietsen door bos en beekdalen. Akkers en dichte bossen wisselen elkaar af. Vlak voor Pforzheim wacht een stevige klim van 9 tot 11%.
Daarna door het Würmtal voorbij Würm. De rivier gaat schuil onder een dicht bladerdak, daardoor blijft het heerlijk koel. Verder door naar Tübingen, met de Eberhardbrucke over de Neckar en waar de Schwäbische Alb als een muur boven de stad uitrijst. De route eindigt in Nehren. Dan hebben we er weer 100 km opzitten, ruim 800 hoogtemeters en zijn we voldaan van de fiets gestapt. Dus wordt het hotel opgezocht en zo snel mogelijk aan een pilsje. Wie zich afvraagt of we nog wijn drinken, jazeker, lekkere Riesling bij bv wienerschnitzel.
Voor iedereen die nu aan de vakantie gaat beginnen een ontzettend mooie vakantie toegewenst.
Tot later en de groetjes van de Romefietsers .

• 23 Juli 2014 - 22:59

Will Coppens:

hallo,
    het lijkt erop dat jullie al een kaarsje besteld hebben in Rome want hier lijkt een wonder te gebeuren. Pa is voorzichtig nog maar wel herstellende.
    Jullie hebben veel plezier zo te zien, fijn. Genieten met zijn allen en dan drinken wij er hier wel eentje op jullie

• 24 Juli 2014 - 10:25

Piet Kessels:

Zo te lezen gaat het prima met jullie en bij ons komen allerlei mooie herinneringen boven.
    Gewoon genieten van elke dag en van de steeds wisselende omstandigheden.
    Veel plezier en lekker doorfietsen.

• 24 Juli 2014 - 12:21

Rianne Kuijpers:

Hee tante Fien en ome Ger,

jullie zijn goed bezig. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Succes!! Groetjes, Rianne

• 24 Juli 2014 - 19:15

Tiny En Maria Nistelrode:

Die klim voor Pfozheim hebben wij ook gehad ,,en alles zonder fietspad
    De afdaling was wel leuk daar
    Groetjes Maria

• 25 Juli 2014 - 12:40

Mart En Anne:

De eerste klim weer achter de kiezen! Dat smaakt naar meer of niet? Hopelijk vandaag wel wifi zodat jullie weer een mooi verhaaltje kunnen plaatsen.

Groetjes van ons!

• 25 Juli 2014 - 15:09

Wilma De Groot:

Hoi saampjes geweldige uitdaging waar jullie mee bezig zijn, deze klim hebben ons Maria en ik ook gehad super man...! Wens jullie veel fietsplezier en veel lol samen geniet er van ik en ons Maria gaan nu naar Uden kermis en wij vatten er inne op jullie proost...!!!