De dag langs de Rijn - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De dag langs de Rijn - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De dag langs de Rijn

Door: Ger en Fien, Martien en Maria

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

20 Juli 2014 | Duitsland, Bacharach

We werden wakker geschud door gerommel in de lucht, onweer. Goeiemorgen wat een heerlijke start even wat afkoeling. Bewolkt en een stevige wind om 7 uur, het leek wel herfst. Al gauw werd het weer zoals we het willen, heerlijk fietsweer.
Na 30 km. komen we in Koblenz. Koblenz is afgeleid van Confluentes, Latijns ten tijde van keizer Tiberius. In Koblenz komen de Rijn en de Moezel samen, Het Deutsches Eck. Hier een kolossaal standbeeld van keizer Wilhelm1. Onderweg langs de Rijn vele kastelen en burchten, oa de Marksburg aan de Middenrijn, die nooit verwoest werd. We volgen de Rijnroute tot in Bacharach. Deze stad met zijn oude vakwerkhuizen is het sfeervolste stadje aan deze route. 'N 14 eeuwse stadsmuur met veel torens is goed bewaard gebleven. We hebben een aardig pension en al gauw een terras om een lekker pilsje pakken. Proost.
Groetjes van de Romefietsers.

• 20 Juli 2014 - 21:10

Mari En Ria:

Hallo romefietsers, alweer een etappe verder ,gewoon doorfietsen dan kom je vanzelf op je bestemming, geniet van de mooie natuur, en de fijne temperatuur . wij zijn vanmiddag in st.oedenrode naar ons koffieadres geweest. MORGEN veel sukses met de vgl etappe. GR mari en ria

• 20 Juli 2014 - 21:37

Will Coppens:

zo een mooi stukje geschiedenis les van jou gehad Maria.
    Hier is het nog afwachten,we geven nog niet op.

• 20 Juli 2014 - 22:49

Mart En Anne:

Skônne foto's! Ook wel mooi om daar motor te rijden of niet? Wij vinden dat toch een beetje te ver om te fietsen :-) Maar jullie doen het geweldig!

Hopelijk morgen weer zo'n dag! Welterusten en fiets ze morgen maar weer!

Groetjes vanaf de camping ;-)

• 21 Juli 2014 - 09:07

Agnes De Wild:

Heel veel succes !! Met jullie fietsstrip
    Rome niet te heet dan gaat dat goed komen
    Het is in de streek waar jullie nu zitten
    zeker heel mooi.
    Nou toi,toi

• 21 Juli 2014 - 16:26

Mari En Wilma:

Hallo Romefietsers,

Net als bij jullie hier ook hoog zomer, maar als je net als jullie vele km per dag door de beentjes laat gaan zal het zeker pittig zijn, maar het is altijd beter dan de hele dag regen.
    Mooie foto's , weer gezellig om die verhalen te lezen.
    Veel succes en geniet ervan.
    Fietsgroetjes uit Volkel.

• 21 Juli 2014 - 22:04

Wil En Tini:

Hoi Rome fietsers,
    We zien wel dat het jullie het goed af gaat, de kop is eraf !! en heerlijk fietsweer
    genieten maar niet te hard fietsen anders bende te vroeg thuis
    heel veel succes
    Groetjes uit Boekel