De op en afrit door het Schwäbische land. - Reisverslag uit Echbeck, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu De op en afrit door het Schwäbische land. - Reisverslag uit Echbeck, Duitsland van Ger en Fien, Martien en Maria - WaarBenJij.nu

De op en afrit door het Schwäbische land.

Door: Ger en Fien, Martien en Maria.

Blijf op de hoogte en volg Ger en Fien, Martien en Maria

24 Juli 2014 | Duitsland, Echbeck

De op en afrit door het Schwäbische land.
De start van de dag begint in Nehren, onze overnachtingsplaats, en brengt ons naar Mössingen, Melchingen, Sigmaringen, Neubronn en de volgende overnachting in Rickertsreute.
Met de beklimming van de Schwäbische Alb is deze etappe de zwaarste van deel 1. In de tweede helft van de route volgen we het riviertje de Lauchert stroomafwaarts door een dal. Vanaf ons vertrekpunt Nehren hebben we een behoorlijke klim te fietsen. Bij Melchingen bereiken we het hoogste punt 737 m.
Daarna klimmen en dalen met soms pittige korte klimmetjes tot wel 9%.
In Sigmaringen fietsen we langs de Donau en volgen een gedeelte van de Donauradweg. Het verbaast ons hier aan de Donau het straatnaambordje te vinden met het Boxmeersdijkje erop?? Het Sigmaringer Schloss steekt hier hoog boven ons uit.
De overnachting in een gehucht met 5 boerderijen. Dit hebben we telefonisch gereserveerd. Bij aankomst ligt de boerderij op het hoogste punt in het dorpje. De weg bezaaid met koeienvlaaien en vliegen, heel veel vliegen.
We worden vriendelijk ontvangen door boer Johan, hij laat de kamers zien, we hebben een goed bed en daar doen we het voor. Het weer was ons goed gezind 30 gr. en een koel windje.
Dit was weer een hele mooie dag, goed gefietst weer 100 km. en lekker vermoeid afgestapt. Dan een pilsje en we zijn weer top.
Groetjes de Romefietsers.

• 26 Juli 2014 - 21:50

Mari En Ria:

Hallo zwoegers,

BOXMEERSDIJKJE,zo zie je maar wat is de wereld toch klein.

groet mari en ria